iPhone: Μετά την καταιγίδα…

image

Πολύς λόγος έγινε για την “πρώτη” του iPhone στις ΗΠΑ και για το πως θα αντιμετοπιζόταν από την πλειοψηφία των καταναλωτών. Αφού καταλάγιασε η σκόνη από από τα ποδοβολητά των εθισμένων στην Apple αγοραστών, ας δούμε μερικά ενδιαφέροντα(όχι απαραίτητα αντιπροσωπευτικά) στατιστικά που δημοσίευσε η Usa Today αυτές τις 2 πρώτες βδομάδες κυκλοφορίας του super gadget.

Καταρχήν να αναφέρω ότι κατά το πρώτο Σαββατοκύριακο κυκλοφορίας υπολογίζεται πως πουλήθηκαν γύρω στις 500.000 συσκευές. Όχι κι άσχημα...Το σημαντικότερο όμως κατ’ εμέ στατιστικό είναι ότι παραπάνω από τους μισούς αγοραστές του iPhone, ταυτόχρονα με την αγορά του, άλλαξαν και εταιρεία κινητής τηλεφωνίας μιας και το 51% από αυτούς ήταν συνδρομητές άλλης από την ΑΤ&Τ εταιρείας! Από το σύνολο των αγοραστών, το 90% δηλώνουν υπερβολικά ή πολύ ευχαριστημένοι με την συσκευή και το 85% ότι θα πρότειναν και και σε άλλους να το αγοράσουν. Συνεχίζοντας, το 35% πλήρωσαν εώς και 167$ για να σπάσουν το συμβόλαιο τους με την προηγούμενη εταιρεία τηλεφωνίας για να προσχωρήσουν στην ΑΤ&Τ και υπολογίζεται πως θα ξοδεύουν 35$ παραπάνω σε μηνιαία βάση για τη χρήση του. Επίσης εντυπωσιακό είναι το γεγονός πως το 30% των αγοραστών είναι για πρώτη φορά πελάτες της Apple και πως για το 40% η συσκευή αυτή είναι ταυτόχρονα και το πρώτο τους iPod.

Βέβαια δεν είναι όλα ρόδινα.Ευτυχώς λέω εγώ, για να υπάρξει βελτίωση. Έτσι 1ος λόγος που αποτρέπει κάποιους στο να προβούν στην αγορά του, είναι το υψηλό του κόστος. Μάλιστα αυτή η κατηγορία αγοραστών δηλώνει πως θα έδινε μέχρι 180$ γι αυτή τη συσκευή. Μάλλον καβούρια θα έχουν στις τσέπες τους αλλιώς δεν εξηγείται πως περιμένουν να αγοράσουν μια τόσο τεχνολογικά εξελιγμένη συσκευή σε αυτή την τιμή. Άποψη μου είναι ότι ο Νο 2 λόγος είναι η αποκλειστικότητα της ΑΤ&Τ.
Στα “θέλω” των αγοραστών, περιλαμβάνονται μεταξύ άλλων η μεγαλύτερη διάρκεια μπαταρίας και η μεγαλύτερη μνήμη καθώς και το γρηγορότερο internet. Παραδόξως η έλλειψη “φυσικού” πληκτρολογίου είναι πολύ χαμηλά στη λίστα τους.

Με λίγα λόγια το δείγμα αγοραστών δεν είναι αντιπροσωπευτικό για την πορεία του iPhone στην αγορά μιας και αυτοί οι 500.000 περίπου αγοραστές είναι αυτοί που είχε στο “τσεπάκι” της η Apple από τους φανατικούς φίλους της(μετρήστε κι εμένα μέσα σε αυτούς). Δεν παύει όμως να είναι δείγμα.

Για την κυκλοφορία του iPhone στην Ευρώπη είναι πολύ νωρίς για οποιαδήποτε πρόβλεψη. Ηδη όμως ακούγονται διάφορα, όπως η αποκλειστική διάθεσή του από την Ο² στη Μ. Βρετανία. Γνώμη μου είναι πως στην Ελλάδα θα διατεθεί μέσω της Vodafone μιας και θεωρώ την Apple πολύ αριστοκρατική για να ασχοληθεί με εγχώριους παροχείς κινητής τηλεφωνίας(βλ. Cosmote) και θα προτιμήσει τη λύση της ξενόφερτης. Εκτός κι αν αναθέσει τη συνολική εκπροσώπησή της στην Cosmote που μετά την εξαγορά των καταστημάτων “Γερμανός” έχει αποκτήσει ένα τεράστιο δίκτυο διανομής σε όλη την Επικράτεια. Μέσα σε όλα αυτά όμως ήρθε, όπως θα διαβάσατε και στο σχετικό άρθρο του blog, η έκπληξη από το Πλαίσιο στο The Mall που έχει ένα κομμάτι για επίδειξη!

Υπομονή λίγους μήνες λοιπόν και η “υπερσυσκευή” θα είναι στα χέρια μας.


Σχετικές δημοσιεύσεις
Δεν υπάρχουν!

invisibleSHIELD for iPhone 3G

Κατηγορίες